Az Internova Travel Group márkaportfóliójának luxus utazási tanácsadói felfedték, hogy 2024-ben a luxusutasok kívánságlistájának élén a rendkívüli magánélet, az exkluzív élményekhez való hozzáférés, valamint a szállodák és üdülőhelyek meglepetés- és élményajánlatai állnak.
Az Internova először vizsgálta meg a luxusutazások legjobb eladóit az ügynökségei között, köztük az ALTOUR, a Global Travel Collection, a Nexion Travel Group és a Travel Leaders Network között. Az „Internova Index: Luxury Advisor Insights” jelentés kimutatta, hogy míg Mexikó az első számú úti cél az amerikai luxusutazók körében, Japán mellett három európai ország – az Egyesült Királyság, Olaszország és Franciaország – van az első ötben. Dél-Afrika, Ausztrália, Turks- és Caicos-szigetek, Argentína és az Egyesült Arab Emírségek zárják a top 10 luxus utazási célpontot. Ezenkívül a luxus utazási tanácsadók 70 százaléka azt mondta, hogy 2024-ben több óceáni és folyami körutazást fog lefoglalni, mint 2023-ban.
Ami az utazás típusát illeti, a tanácsadók 78 százaléka azt mondta, hogy az utazókat a személyre szabott utazások és a privát túrák érdeklik, nem pedig egy nagy csoportos túrák részei. Több mint 60 százalékuk azt mondta, hogy ügyfeleik több úti célt szeretnének meglátogatni, és ugrásszerű élményekről kérdeznek, olyan dolgokról, amelyeket maguktól nehezen tudnak megszerezni, például jegyeket egy teltházas koncertre.
A családi utazások, az egészség és a wellness, a luxus sport utazások és az egyéni utazások is előkelő helyet foglalnak el az ügyfelek körében. A tanácsadók negyede azt mondta, hogy ügyfeleik érdeklődnek az ultra-privát utazások iránt, amelyek magukban foglalják a magánvillák, jet-ek és jachtok foglalását, valamint olyan úti célok keresését, amelyek olyan helyeken, mint például Európa, nem jártak úttal.
A kulturális elkötelezettség szintén nagy vonzerőt jelent a luxusutazók számára. A megkérdezett tanácsadók közel fele azt mondta, hogy ügyfeleik magával ragadó élményekre, helyi közösségekkel való kapcsolatteremtésre és más életmód megismerésére vágynak. Az ételekre és borokra összpontosító kulináris utazások is keresettek, a tanulási célú utazások mellett, amelyek órákat, workshopokat és új készségek elsajátítását foglalják magukban – a salsa tánctól a szörfözésig. Körülbelül 12 százalékuk mondta azt, hogy az ügyfelek érdeklődést mutattak a felelősségteljes utazás iránt, különös tekintettel a fenntarthatóságra és a környezetbarátságra. Közel 8 százalékuknak van olyan ügyfele, aki érdeklődik az LMBTQIA+ utazások iránt.
Nem meglepő, hogy az utazók erősen preferálják a luxusszállodákat és üdülőhelyeket. A tanácsadókat megkérdezték, hogy mi a legfontosabb ügyfeleik számára, és közel háromnegyedük azt válaszolta, hogy szereti, ha a szállodák meglepik és elkápráztatják vendégeiket, üdvözlő kényelmi szolgáltatást és felminősítést biztosítanak anélkül, hogy a vendégeknek kellene kérniük. A tanácsadók kétharmada szerint ügyfeleik nagyon fontosnak tartják, hogy a szálloda ismerje és alkalmazza preferenciáit. Több mint fele egyetértett abban, hogy az ügyfelek számára nagyon fontos az exkluzív vagy nehezen elérhető élményekhez való hozzáférést biztosító portaszolgálat is.
A megkérdezettek 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ügyfelei több utazást terveznek 2024-ben, és 52 százalékuk azt mondta, hogy jövőre többet költenek utazásra. Körülbelül 70 százalék arra számít, hogy az utazások hossza hasonló lesz, a legtöbb vakáció 8-10 vagy 10-14 napig tart.
Az utazók is egyre gyakrabban látják annak értékét, ha luxus utazási tanácsadót használnak nyaralásuk megtervezéséhez. A válaszadók elmondták, hogy ügyfeleik körülbelül egyharmada először vesz igénybe utazási tanácsadót, míg a tanácsadók 71 százaléka több mint öt órát tudott megtakarítani ügyfele idejéből, amikor nemzetközi utazást tervez.
A LuxoryTravelAdvisor cikke nyomán